Zaprojektowanie sklepu internetowego dla wielu osób jest czymś niemalże niewykonalnym. Nie mając doświadczenia, ani wiedzy technicznej czują się zagubieni i bezradni, tymczasem nowoczesne platformy e-commerce są tworzone w taki sposób, aby niemal każdy był w stanie z nich korzystać. Z pomocą przychodzą również poradniki oraz wartościowe artykuły np. na blogach o tematyce związanej z budową własnego sklepu on-line, a także agencje e-commerce. Które są gotowe wesprzeć każdego, kto chce rozkręcić swój biznes w sieci.
Najważniejsze informacje o Shopify
Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego na platformie Shopify, godzimy się na comiesięczną opłatę abonamentową. W zamian za to możemy liczyć na utrzymanie sklepu, możliwość korzystania z nowości dostępnych na platformie, takich jak kolejne funkcjonalności i rozszerzenia, a więc jej ciągły rozwój. Oznacza to, że będąc użytkownikami Shopify, w zasadzie nie musimy zdobywać żadnych umiejętności ani wiedzy technicznej, aby nasz sklep sprawnie funkcjonował i podążał za nowymi trendami. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, przede wszystkim dla osób, które chcą skupić się na rozwijaniu swojej oferty dla klientów, a nie na kwestiach technicznych związanych ze sprawnym funkcjonowaniem sklepu.
Choć postawienie sklepu internetowego na Shopify możliwe jest nawet w ciągu jednego dnia, to wiele osób pewniej czuje się, mając fachowe wsparcie w tego typu kwestiach. Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów. Agencja Shopify może zaprojektować szablon sklepu, przeprowadzić audyt UX e-commerce, czy dokonać customizacji gotowego szablonu.
Jak wybrać szablon sklepu na Shopify?
Wybierając odpowiedni szablon na platformie Shopify, należy pamiętać o tym, aby pasował on do naszej marki. Istnieje możliwość wyboru spośród wielu istniejących już skórek graficznych, jak i zaprojektowanie zupełnie nowego, indywidualnego szablonu. Co ważne, ten element można zmienić w dowolnym momencie, dlatego też nie ma powodu, aby przywiązywać do tego kroku nadmierną wagę. Gotowe skórki są darmowe bądź płatne.
Oprócz naszej prywatnej wizji i gustu, przy wyborze szablonu należy brać pod uwagę także takie kwestie, jak branża, w której działamy, sposób zaprezentowania produktów bądź usług oraz wielkość inwentarza. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest możliwość podglądu konkretnego szablonu, jak prezentuje się na telefonie, czy tablecie. Shopify oferuje również duże możliwości w zakresie dostosowywania gotowych szablonów do swoich potrzeb, jest to tzw. customizacja.
Indywidualny projekt szablonu na Shopify
Chcąc się wyróżnić bądź jeszcze lepiej dopasować szablon do swojej marki można zdecydować się na stworzenie indywidualnego projektu. W tym celu jednak warto poszukać wsparcia w pracownikach profesjonalnej agencji Shopify. Taka współpraca zaowocuje powstaniem wyjątkowej strony, zoptymalizowanej pod kątem User Experience. Warto jednak zaznaczyć, że w większości przypadków, na samym początku działalności nie ma takiej potrzeby.