Czy promujesz już swoją markę na TikToku? Zobacz dlaczego warto!

500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, 1,5 miliarda pobrań w App Store i Google Play, 155 krajów, ponad 1 miliard obejrzanych filmów w ciągu ostatniego roku. Te liczby mówią same za siebie, a dotyczą chińskiej aplikacji TikTok.Czym jest TikTok?

Tiktok – to aplikacja społecznościowa, która pozwala przesyłać krótkie filmy i udostępniać wiadomości. Bardziej utalentowani, entuzjastyczni i doświadczeni technicznie użytkownicy przesyłają najbardziej oryginalne filmy, i właśnie ci ludzie stają się influencerami na tej platformie. Czas trwania większości filmów TikTok wynosi do 15 sekund, ale można także tworzyć i publikować 60-sekundowe filmiki.

Czym się wyróżnia TikTok?

Pierwszą i najważniejszą zaletą jest posiadanie ogromnej biblioteki licencjonowanych treści audio. Użytkownik może użyć dowolnego utworu w filmiku i nie martwić się o ograniczenia ze strony posiadaczy praw. Nawiasem mówiąc, na Instagramie za takie “wykroczenie” treść zostanie natychmiast usunięta. To może wyjaśnić, dlaczego wielu blogerów na fali hype’u przeszło z Instagramu na TikTok.

Drugą zaletą jest sama idea, wykorzystana przy tworzeniu aplikacji, która pozwala na realizację najśmielszych pomysłów użytkowników. Użyteczność aplikacji jest wykonana na najwyższym poziomie. TikTokerzy regularnie wracają do tej sieci społecznościowej po nową partię kontentu, która nadaje wyzwania lub prezentuje codzienne życie w nietypowym opakowaniu. TikTok jest idealnym, dla generacji Z, środkiem do wyrażania siebie i dlatego prawdopodobnie pozostanie na fali przez długi czas.

Aplikacja jest łatwa w obsłudze. Swipe up zmienia filmy, a swipe right otwiera profil użytkownika. Poza tym aplikacja ma wbudowany zegar do nagrywania wideo, a także możliwość regulacji prędkości nagrywania. Efekty są nakładane przez wiele wbudowanych filtrów i masek. Znajdziemy między innymi tryb slow-motion, automatyczny retusz i wiele innych narzędzi. Oprócz tego, edytor wideo TikTok – to potężny program, z dużą ilością efektów i tak naprawdę jest prawdziwą “wisienką” aplikacji, ponieważ daje ogromne pole dla wyobraźni twórców filmów. Aplikacja jest tak wygodna, że powoduje niemalże natychmiastowe uzależnienie u użytkowników.

Content w TikTok

Istnieją trzy formaty do nagrywania wideo:

  1. Podstawowy. Kręcenie filmików w formacie pionowym, które można urozmaicać różnymi efektami i filtrami. Również istnieje możliwość używania dowolnego utworu z ogromnej biblioteki licencjonowanych treści audio.
  2. Duet. Po lewej i prawej części ekranu znajdują się dwa osobne klipy. Za pomocą „Duetu” możesz tworzyć efekty przestrzenne, nucić piosenkę, „przenosić” do siebie przedmioty itp. Ten format jest często używany przez początkujących TikTokerów. Tworzą oni duety z popularnymi blogerami i tym samym zyskują popularność.
  3. Reakcje. Przypomina konferencję na Skype. Oryginalne wideo znajduje się na dole ekranu, a autor demonstruje swoją reakcję w małym prostokącie na górze.

W jaki sposób marki mogą korzystać z TikTok?

Istnieją trzy główne sposoby promowania marek na TikTok:

  1. Mogą tworzyć własny kanał i przesyłać odpowiednie filmy za pośrednictwem swojego konta.
  2. Mogą współpracować z influencerami, dystrybuując treści do szerszej publiczności.
  3. Mogą płacić za reklamy na TikTok.

Wiele marek łączy korzystanie z własnych kanałów i współpracę z influencerami, aby rozpowszechniać treści do jak największej grupy odbiorców.

Sposoby promowania marki za pomocą reklam w TikToku

W aplikacji istnieją 4 główne sposoby promowania marki za pomocą dedykowanych formatów reklamowych:

  1. Brand Takeover. Jest to baner pełnoekranowy wyświetlany po zalogowaniu się do aplikacji. Jest realizowany w formie reklamy statycznej o długości do 3 sekund lub wideo do 5 sekund. Model zakupu – CPM i CPT. Ten format pozwala prowadzić użytkowników do strony trzeciej, App Store / Google Play lub strony wewnętrznej TikTok.
  2. In-feed Native Video. Jest to reklama pop-up na kanale. Pojawia się, gdy użytkownik przegląda zawartość. Możesz to porównać z postami promocyjnymi w innych sieciach społecznościowych. Jest realizowana w formacie wideo trwającym do 15 sekund. Model zakupu – CPM i CPT. Dozwolone jest promowanie konta firmowego w aplikacji, dodawanie wezwania do działania na stronie innej firmy, a także stosowanie interaktywnych mechanizmów z publikacją.
  3. TopView. Można traktować jako hybrydę między brand takeover a in-feed video. Reklamy te otwierają się zaraz po uruchomieniu aplikacji. Najważniejsza różnica w porównaniu z in-feed video polega na tym, że TopViews zajmują cały ekran, więc promowana treść jest jedyną rzeczą, na której użytkownik może się skupić. Bez zakłóceń.
  4. Hashtag Challenge. Jest w zasadzie najlepszym rozwiązaniem pod względem UGC. Marka musi stworzyć film z wyraźnym elementem (np. Taniec lub dźwięk), oznaczyć go markowym hasztagiem, zapłacić za sponsorowanie bezpośrednio zespołowi marketingowemu TikTok i obserwować, jak ludzie szaleją, tworząc wariacje oryginału.
  5. Branded filters/lenses. Możliwość promowania własnej marki poprzez maski, naklejki, soczewki i inne kreatywne elementy aplikacji. Dopuszczalne jest dodawanie elementów 2D i 3D.

Korzyści promowania Twojej marki na TikToku

Reklama na Tik Toku potrafi przynieść marce wiele korzyści. W zależności od tego czy promujesz się za pomocą adsów, prowadzisz profil swojej marki czy współpracujesz z Influencerem, efekty mogą być różne. Oto kilka z nich:

  1. Anti-marketing marketing. Generacja Z nie lubi reklam. Większość z nich używa teraz blokerów reklam podczas przeglądania treści. Oznacza to, że tradycyjne strategie już nie są aktualne. Zamiast tego musisz być mniej inwazyjny. TikTok jest idealną platformą do tego.
  2. Treści generowane przez użytkowników. Są one jednym z największych trendów w tym roku. Wiąże się to z kolejną osobliwością pokolenia Z: autentycznością. Duża część Millenialsów uważa, że autentyczność jest dla nich ważna, jeśli chodzi o wybór marek. Ze względu na wzrost liczby fałszywych wiadomości, zaufanie konsumentów do mediów społecznościowych spadło w ciągu ostatnich kilku lat. Mimo tego, że każda platforma ciężko pracuje, aby zwalczyć ten problem, TikTok ma tę przewagę ze względu na swoją oryginalność. Zapewnia autentyczne treści w ramach projektu.
  3. Dynamiczny wzrost popularności aplikacji. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, wielu użytkowników przebywa z każdym dniem. Dlatego TikTok jest idealną platformą do zyskania rozgłosu i promowania Twojej marki.

Zacznij już teraz budować relacje pomiędzy użytkownikami TikToka, a Twoją marką. Skorzystaj z oferty Green Parrot – https://greenparrot.pl/nasza-oferta/reklama-na-tiktoku/.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here